HUN-REN-BME Kutatócsoport





„Tükrözött osztályterem” oktatási forma fejlesztése (polimer) mérnökképzés számára innovatív információ- és kommunikációtechnológiai eszközök felhasználásával

Pályázati azonosító:
20-203-07603 - PolyFlip
Támogató:
Európai Bizottság
Futamidő:
2020. szeptember 1. - 2023. augusztus 31.
Témavezető (BME):
Dr. Kovács József Gábor
Dr. Suplicz András
Résztvevő kutatók (BME):
Dr. Kovács József Gábor
Dr. Suplicz András
Dr. Zink Béla
Dr. Szabó Ferenc
Konzorciumi partnerek (BME):
Faculty of Polymer Technology - FTPO (Szlovénia)
Montanuniversität Leoben (Ausztria)
Arteveldehogeschool, Ghent University (Belgium)
Andragoški zavod ljudska univerza Velenje (Szlovénia)

Pályázat összefoglalója

The project PolyFlip aims to build on good practice examples in other disciplines and levels of education, current research findings on this topic and adapt and implement the flipped classroom approach (FCA), to enable and encourage active, student centred and collaborative learning in (Polymer technology) engineering programs. By developing, adapting, piloting, promoting and disseminating the developed concept, e-materials, trainings and case studies, it aims to improve the motivation and the competences of the educators and foster the faster uptake of FCA in partner and other HE institutions, other STEM fields and other countries. This will also raise the competences of the HE institutions to successfully implement other blended learning techniques, which has in light of the COVIS 19 epidemic, found to be very important and challenging. The consortium consists of three HEI with Polymer Technology courses (from Slovenia, Austria and Hungary) and two partners with experiences and know-how in FCA design and implementation, as well as design and implementation of trainings in this topic and in ICT tools available for designing quality e-content and learning paths (from Slovenia and Belgium). The project will deliver and disseminate the following outputs: a new FCA concept for HE science and engineering courses, on-line FCA training course and description, evaluation and dissemination of case studies implemented during the time of the project and presented in the Case study Report. The intellectual outputs will not only be available to partner organisations, but will be disseminated via the project webpage and social media activities as well as at several multiplier events (in all partner countries) to other HEIs and other education institutions as well. They will be available in English, Slovene, German, Dutch and Hungarian, not only fort he duration of the project, but also after its complition.

Pályázat eredményei

1. munkaszakasz
2020. szeptember 1. - 2021. augusztus 31.
Az első munkaszakaszban a külföldi partnerekkel együtt elsajátítottuk a tükrözött osztályterem módszer alapjait, eszközeit és módszereit. Implementáltuk a módszer alapjait a mérnöki oktatásmódszertanba. Továbbképzésen vettünk részt, ahol betekintést nyertünk az oktató videók és interaktív oktatási tartalmak előkészítésének, elkészítésének és utómunkájának módszereibe, illetve a Moodle rendszerének használatába.

2. munkaszakasz
2021. szeptember 1. - 2022. augusztus 31.
A második munkaszakasz során az előző munkaszakaszban szerzett tapasztalatok és tudás alapján létrehoztuk a több tanszéki tantárgyra a tükrözött osztálytermi módszeren alapuló oktatási anyagokat. Ezeket az anyagokat Moodle rendszerén belül nyilvánossá tettük, elérhetők a https://www.polyflip.eu/ honlapon. Az oktatási anyagok videókból, magyarázó és interaktaktív előadásokból és tesztekből állnak.

3. munkaszakasz
2022. szeptember 1. - 2023. augusztus 31.
A létrehozott oktatási anyagokat bevezettük a tantárgyaink oktatási módszertanába. Monitoroztuk az új módszer hatékonyságát a hallgatók visszajelzései és eredményei alapján. Az eredmények alapján elmondható, hogy az új módszert alkalmazva a hallgatók jobb eredményt értek el, jobban megértették az anyagokat, több visszajelzést kaptak az előadóktól a teljesítményükkel kapcsolatban, nőtt az interakciók száma, képesek voltak saját ütemükben és idejében tanulni. Az eredményekről az általunk szervezett konferencián számoltunk be, amelyen külföldi és hazai egyetemek oktatói vettek részt.

4. munkaszakasz
0000. 00 00. - 0000. 00 00.



Pályázat támogatásával megjelent közlemények


  1. Szuchács A., Ageyeva T., Kovács J. G.: Modeling and measuring the bonding strength of overmolded polymer parts. Polymer Testing, 125, 15 (2023) 10.1016/j.polymertesting.2023.108133 IF=5.1 D1

© 2014 BME Polimertechnika Tanszék - Készítette: Dr. Romhány Gábor